Köpvillkor

INTRODUKTION TILL VILLKOR

Välkommen till villkoren för www.bob-c.se. Om du fortsätter att använda och bläddra på webbplatsen godkänner du att följa och vara bunden av våra villkor för användning, tillsammans med vår sekretesspolicy. Om du inte håller med något del av dessa villkor, råder vi dig att inte använda webbplatsen. Följande termer hänvisar till ägarna av denna webbplats och varumärke. Bob-C drivs av ett aktiebolag E-Room AB med organisationsnummer 559305-9354 och registrerad bolagsadress Sjöcronavägen 27, 26350 Höganäs).

HANDLA

För att göra ett köp på webbplatsen måste du vara åtminstone 18 år eller ha tillstånd från en förmyndare/föräldrar. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från personer som lämnat falska personuppgifter, felaktig betalningsinformation och/eller har dålig kredit. Fakta och priser ges med reservation för felskrivningar och eventuella felaktigt definierade tekniska specifikationer. Alla priser på denna webbplats inkluderar 25% moms inom EU. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en order, till exempel om produkten är slut i lager eller på grund av tekniska problem. Vi förbehåller oss även rätten att annullera en beställning om bedrägeri misstänks. Alla varor tillhör Bob-C till en full betalning når oss.

PRIS

Bob-C har en svensk F-skattsedel genom aktiebolag E-Room AB 559305-9354. Alla våra priser är inklusive 25% moms inom Sverige och EU, vårt momsregistreringsnummer är SE559305935401. Moms är enbart inkluderat för orders inom EU och ingår således inte i ordar utanför EU. Om moms ändras, förbehåller vi oss rätten att justera våra priser i enlighet med detta. 

TRASIG VID LEVERANS

Skulle du mottaga en defekt/trasig eller felaktigt levererad produkt, kontakta kundtjänst på [email protected]. Detta måste göras inom en rimlig tidsram från att du mottagit leveransen. Om du som kund har förhindrats att undersöka varorna vid leverans rekommenderar vi att du gör det så snart som möjligt. Webbplatsen har alltid rätt att på egen bekostnad rätta till felet, t.ex. genom reparation eller byta varan mot en felfri vara av samma kvalitet och utseende.

KONFIRMATION

När vi mottagit din beställning skickar vi en bekräftelse till dig via e-post med din orderinformation. Det är bra om du sparar denna bekräftelse för praktiska anledningar om du behöver kontakta vår kundtjänst, [email protected]. Har du inte mottagit en orderbekräftelse? Dubbelkolla skräpposten. Ligger den inte där? Kontakta oss!

SORTIMENT

Bob-C förbehåller sig rätten att ändra sortimentet och har rätt att ta bort objekt från sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor i sortimentet. Bob-C är ansvarig för eventuella tryckfel i texter på webbplatsen. Vi ger ingen garanti för att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende till 100%. Färgavvikelser kan förekomma då produkterna produceras i olika batcher. Vi vill också uppmärksamma dig som kund att vi inte lämnar garantier att samma artikel levereras i identisk storlek, vid köp av denna vid olika tidspunkter.

FORCE MAJURE

Bob-C ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar vi kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen.

BETALNING

Vi erbjuder betalning via Klarna. Se villkor för Klarna Checkout här. Du kommer även se dessa villkor och acceptera dem innan du kan betala för din order. Har du några frågor om denna tjänst hör du enklast av dig till Klarnas support gällande Klarna-frågor.

LEVERANS

Vi skickar alltid dina köpta varor vid nästkommande upphämtning av Postnord. Postnord hämtar 13:00 måndag-fredag. Beroende på utdelningsdagar på din adress, tar sedan leveransen 2-5 arbetsdagar. Skulle du inte ha mottagit dina köpta varor inom 5 arbetsdagar, öppnar vi ett ärende för att se till att du som kund får dina köpta varor snabbast möjligt, samt för att undersöka vad i transportledet som felat. Saknar du din leverans och det än inte gått 5 arbetsdagar, kommer vi be dig som kund att avvakta. Vi reserverar oss för att särskilda artiklar kan ha längre leveranstid, men detta meddelas då alltid i produkttexten. Du som kund ansvarar över att uppge korrekt namn, C/O-uppgifter samt adress vid beställning. Om något av nämnt är felaktigt & din order har hunnit skickas, kommer du som kund inte återbetalas för denna order. Hantering vid dessa fall följer vår standard: Vi avvaktar & ser om ordern kommer åter till oss från Postnord, då kontaktas du som kund & har möjlighet att i kostnad av ny frakt få din order skickad på nytt till annan adress.